Monday, October 17, 2005

HaRi KeLUaRGa


SAYA sungguh gembira apabila Mama memberitahu bahawa kami sekeluarga akan pergi ke Costa Sand di Pasir Ris dan bermalam di tempat penginapan di sana. Pakcik-pakcik dan makcik-makcik dan ramai lagi termasuk ibu saya, sibuk mengatur pelbagai kegiatan untuk kami.

Apabila tiba harinya, kami pun ke sana. Sekitar 80 orang anggota keluarga turut serta. Pelbagai acara permainan diadakan. Acara yang paling saya sukai ialah tele-match. Kami semua terbahak-bahak ketawa apabila muka kami yang mengambil bahagian, begitu putih dilumuri tepung - macam hantu di siang hari. Kami juga seronok dapat menikmati makanan yang enak-enak belaka.

Pada hari terakhir di sana, kaum ibu pula membuat persembahan. Eh... Tak sangka rupanya ibu-ibu kami semua mempunyai bakat terpendam. Kami, golongan kanak-kanak, adalah yang paling gembira kerana mendapat bermacam-macam hadiah. Bagi saya, acara keluarga seperti ini sangat menarik bukan saja kami dapat merapatkan tali silaturahim malah mengenali lebih dekat kaum keluarga kerana maklumlah, apabila anggota keluarga terlalu ramai, ada juga yang kami kurang rapat kerana jarang berjumpa. Namun, pertemuan seperti ini merapatkan kami. Saya sangat berharap Hari Keluarga ini dapat diteruskan setiap tahun.

Dianah Nada Shalawah Kamaludin - Darjah 2,
Sekolah Rendah Goushang.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home