Monday, October 17, 2005

UntukMU Ibu



Umurku kini dua belas aku meningkat dewasa
Kini, sepuluh tahun pemergian ayah aku masih terus tertanya-tanya mengapa ayah pergi begitu sahaja? Walau pemergianmu takdir Allah tetapi mengapa? ayah kan masih punya keluarga untuk diberi nafkah
Kini... ibuku bekerja keras mengambil alih tugas untuk menampung keluarga dan biaya sekolah anak-anakya
Ibu... pengorbananmu terlalu besar insya-Allah bu... aku akan belajar bersungguh-sungguh aku mahu ke universiti menggenggam ijazah kemudian mencari nafkah untuk keluarga kita
Marilah bu... sama-sama kita menempuh semua ini dengan hati yang tabah
Aku tidak akan berputus asa malah semangatku membara dan aku bertekad satu hari nanti akan kubalas jua jasamu ibu pengorbanannya tidak terhingga dan terus terpahat dalam sanubariku
Untuk sementara ini aku berusaha keras memberi yang terbaik untukmu ibuku tersayang

Nur Rafiqah Samad,
Darjah 6, Sekolah Rendah Yumin

Berita Harian : 17 Oktober 2005

0 Comments:

Post a Comment

<< Home